tisdag 31 juli 2012

Ända in i kaklet

Bloggen har haft en välbehövlig semester ganska många dagar. Jag vet inte riktigt varför, men det är nog av en rad olika anledningar som vi båda har varit i behov av lite paus från varandra. Det har hänt lite i alla fall när det gäller både flytt, renovering, inredning och hemkomst av gullig sambo...

Halvfärdig toalett. Min bror var snäll och lånade ut sin fantastiska "Dremel" till mig, så att plattorna vid rör och strömbrytare kunde kapas på ett snyggt sätt... de var för sköra för att kunna kapas på andra sätt utan att spricka. Vilken fantastisk "apparat" den där Dremeln!



Tyvärr höll inte budget-kaklet från Bauhaus riktigt måttet, och några plattor sprack medan fixet bakom torkade... det kändes ju sådär halvkul. Nåja, bloggen får väl fungera lite som en utvärdering i det här fallet, och jag rekommenderar alla läsare att köpa aningen dyrare kakel än 59-kronorsvarianten på Bauhaus.


Adam äntligen hemma, och vi har haft det så fantastiskt under våra första dagar som sambor. 

Min mamma har hjälpt mig sy och hänga upp gardiner i sovrummet, och Adam och jag fick även två vita orkidéer i übersnygga retrokrukor som inflyttningspresent.  Det blev genast betydligt mer ombonat i sovrummet.

Nu är nästan alla Adams saker uppburna till hans rum!

Tyvärr har jag fetespräckt min tidsplan för toalettrenoveringen. Jag fastnade helt på Dag 4 och 5 (kakla och foga) och jag får ta nya tag med finish och inredning när jag kommer hem från Stockholm. Det som återstår är de mjuka fogarna (silikon i alla kanter och hörn), lite kompletteringsfogning och sen inkoppling av inredning... inte så mycket, egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar