torsdag 19 juli 2012

Ännu en badrumsoffert

I förrgår var jag i den lilla orten Staffanstorp ca tio minuters (lite beroende på hur mycket man respekterar fartkamerorna längs väg 108) bilfärd från Klostergården för att besöka firman Ditt nya badrum. Jag hade tagit med mig ritningar, mått och information om badrummet och fick därefter hjälp med att rita upp det i en dator samt att välja ut snygga saker, t.ex. badrumsskåp, duschvägg och blandare (eller "kran" som det heter på vanlig svenska). Det var trevligt att komma ut lite i den riktiga världen efter alldeles för många dagar i lägenheten, och dessutom tyckte tjejen som hjälpte mig att min tanke på hur jag ville placera sakerna i badrummet var rimlig.

Jag fick hem offerten redan igår. Det bästa med "Ditt nya badrum" är att de ger ett fast pris på hela renoveringen - något som i princip är ovärderligt. De har även haft kontakt med bostadsrättsföreningen här i huset vid en tidigare renovering i en annan lägenhet och kände till krånglet som kan uppstå med föreningens regler kring flytt av golvbrunn. Dessutom hade de snygg kvalitetsinredning. Offerten blev nog lite dyrare i slutändan än den andra vi redan fått, men här får vi mer av en helhetslösning med hela paketet - inredning och allt. Jag ska kontakta en firma till i augusti, och sen får vi nog nöja oss med att ha fått in tre offerter (av sex kontaktade företag) och sedan bestämma oss...


Min egen ritning, som jag gjort på Designatweb. Ritningen från "ditt nya badrum" ser nästan likadan ut, men kom som .pdf-fil, så jag kunde inte lägga ut den här utan att lägga ned tid på att konvertera den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar