onsdag 18 juli 2012

Min gamla lägenhet

Efter alldeles för många turer kring min lägenhetsförsäljning (i vissa fall har man en väldig fördel av att vara ordförande i bostadsrättsföreningen och besitta all information och alla papper som behövs) så ligger lägenheten nu ute på Hemnet! Känns väldigt sentimentalt och sorgligt men såklart befriande på samma gång. Jag lämnar alltså min älskade funkislägenhet i stan, som jag fixat i toppskick, för en riktigt sliten och skitig lägenhet på Klostergården, med ett badrum som stinker som en redig skånsk grisastia och saknar allt vad belysning heter, med läckage under köksvasken och en möglig diskmaskin som inte tömmer ut vattnet den pumpat in, med ett vardagsrumsgolv torrare än sanden i Sahara och ett köksgolv som i princip sugs in i dammsugaren när man städar... och... det värsta av allt: ingen tv! Inte känns det bättre efter tio nätter på ett femstjärnigt hotell i Beijing heller. Men det håller i alla fall arbetsmoralen uppe när det gäller att renovera mycket och komma någonstans med det här projektet. Nä, vissa dagar blir man bara trött efter alldeles för många bataljer mot sina motståndskraftiga levandsförhållanden.


Jag håller i alla fall - som lite avkoppling och lyx innan läggdags - på att som bäst beta av avsnitt två av "Sommar med Ernst" på TV4 play och att försöka se färdigt "Den sista kejsaren"... fast jag somnar oftast efter en kvart så i den här takten har jag saker att titta på hela sommaren...

Om någon vill komma på visning på min ögonsten, och har någon miljon över på bankkontot eller ett fett lånelöfte, så finns visningsdatum i annonsen här. Skulle så gärna se en sympatisk människa som tar över den här sympatiska vännen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar