måndag 16 juli 2012

Golvad


Ösregn och mamma passade på att skrubba balkongen ren. Hoppas att grannen under inte märkte något...


Med föräldrarna på Bauhaus för att välja parkettgolv till sovrummet. Det blev ett golv som heter "Karelia Smoked Oak", ett lite mörkare ekgolv som kommer att bli så sjukt snyggt till de lite ljusbruna väggarna. 

Klinkergolvet är nu färdiglagt... inte helt utan ömmande knän, träningsvärk efter allt huksittande och händer som ser ut som om de glidit ned för Mount Everest. Blev jättenöjd - det ser inte ens lite ut som om det ligger i Villa Villerkulla, utan allting är rakt och fint. Har även anpassat och förborrat för att dra en tv-kabel till vardagsrummet samt en nätverkskabel till mitt framtida monsterrouter-projekt (som jag ska ta tag i nästa vecka).  Min mamma har samtidigt som jag lagt golv spenderat massor av tid på att måla alla dörrlister. Det blir snyggt men tar massor av tid, är tacksam för att jag får hjälp med det, annars hade jag nog aldrig blivit färdig med renoveringen.

Imorgon blir det en "lugn" dag. Det blir lite småmålning, fogning av hallklinkern och grovstädning. Det blir även besök på en badrumsfirma i Staffanstorp (Ditt nya badrum) för ritningshjälp och offert för badrumsrenoveringen. Jag hade bokat tid där i fredags - en tid jag helt flummade bort (jag som nästan aldrig glömmer saker blev helt paff när de ringde och sa att jag missat tiden vi bokat... antar att det var min skumma verklighetsfrånvänd-jetlag från Kina som gjorde att jag trodde att det var onsdag och inte fredag). På onsdag hoppas jag lägga parkettgolvet och sen avsluta alla pågående projekt.

3 kommentarer:

  1. Nu är det snart bara resten kvar... ;-)
    Bra jobbat hittills, och helt rätt att inte dra igång överallt utan försöka avsluta delprojekten efterhand innan du börjar på nästa. 'Arga snickaren' har nog hjälpt till på något vis tror jag!

    SvaraRadera
  2. ...och Modern inte minst!

    SvaraRadera
  3. Det är otroligt vad ni jobbar! Synd att det är så långt bort och svårt att hjälpa till. Visserligen har jag tummen mitt i handen men kunde kanske bistått som chaufför och kock. Kostar heller inget att påstå det här. ;-)

    SvaraRadera