lördag 23 juni 2012

Spackla, pausa... spackla, pausa



Ibland när man renoverar så känns det som att allting går jättefort. Igår var en sådan dag... idag var mer en dag som gick ut på att fixa smågrejor och att vänta på att diverse saker skulle torka. Jag vet inte om det var för att jag lyssnade på Melodikrysset på morgonen, och sen fastnade i någon sorts myslördags-loop med P4 i bakgrunden, men det har nog inte hänt så mycket idag... å andra sidan vet jag inte om jag kunde gjort så mycket mer - renoveringsfasen jag är inne i nu innebär lite jobb och mycket väntan.

Vår framtida walk-in closet, som de senaste dagarna mer har sett ut som en bakgårds-kuliss från en Skrotnisse-film än en garderob, har i alla fall blivit tömd på skräp. Ett helt billass i en sjutsitsig Toyota Avensis med fällda säten blev det... allt från en gammal gipsskiva till den gamla dörrkarmen i hallen till plastmattorna från garderoben och sovrummet. Skönt att bli av med skräp under renoveringens gång, så att allt inte hopar sig.

Jag har spacklat alla väggar i sovrummet och även den nybyggda väggen i hallen. Imorgon ska jag åka och köpa väggfärg och så blir det lite målning. Jag tror inte att jag hinner att lägga någon klinker i hallen men i övrigt tror jag att min "att hinna innan Kinaresan"-plan håller... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar