torsdag 21 juni 2012

Inflyttad

Det var med ganska mycket tvekan jag bestämde mig för att det var dags att faktiskt flytta. Jag ska ju bara bo här drygt en vecka innan jag åker till Kina, och det kändes knappt lönt, å andra sidan gör det att jag hinner renovera mycket mer än jag hunnit annars. Jag var mest orolig för hur Mao skulle reagera på flytten, hon är en väldigt otrygg katt när det gäller okända miljöer. Som tur är finns Feliway som är en sorts feromon-"knark" som kan hjälpa till att göra katter lugna, t.ex. vid flytt. Jag satte in dosan i eluttaget några timmar innan jag hämtade Mao och när hon sedan kom hit var hon riktigt nyfiken och inte alls lika rädd som hon brukar. Värt varenda krona!


Jag har fått hjälp av mina snälla föräldrar att låna min brors släp och hämta den snygga sängen jag köpte i lördags. Sängramen är från Mio möblers sortiment från 2011, så alltså totalt superfräsch... sängarna är lite äldre men av fin kvalitet. Det fick bli en ny bäddmadrass och lakan från IKEA och nu sover jag och Mao som riktiga drottningar i vardagsrummet i lägenheten. Jag har aldrig haft en såhär stor säng förr, den är gigantisk... fast när Adam kommer hem kommer den nog inte att kännas lika gigantisk längre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar