torsdag 21 juni 2012

Skrapa, spackla, skrapa, spackla

Idag flexade jag ut lite tidigare från jobbet och satte direkt igång att renovera när jag kom hem. Det blev cirka fem timmars effektivt tapet-skrapande i hallen och lite spackling... det här är definitivt den tristaste delen av renoveringen. Det tar evigheter, är tungt, skitar ned överallt och det är svårt att veta hur mycket tapet som är lagom att ta ned (resultat i förhållande till tidsåtgång).


En sak som slår mig varje gång jag tar ned tapeter är hur ljust det blir. I hallen fanns det ju en mörkbrun tapet tidigare, och nu när den är borta ser allting så ljust och fräscht ut... jag gillar färg och brukade gillar lite mörkare färger, men nuförtiden har jag verkligen börjat förstå fördelarna med ljusare färger...


Efter att ha snittat på runt fem timmars sömn under hela veckan och stressat med att försöka kombinera tenta, flytt och jobb, ska jag nu sova länge, ta sovmorgon och sen äta långfrukost. Imorgon kommer min mamma klockan tio och då börjar vi skrapa tapet i sovrummet samt sätta väv i hallen... jag tänker inte sluta förrän klockan åtta på kvällen, när jag tänker att grannarna nog börjar bli trötta på en massa oljud.


Eftersom jag inte fått inloggningsuppgifterna till vårt bredband än så blir det begränsat antal bilder på bloggen ett tag framöver, eftersom det tar för lång tid att försöka ladda genom kontantkortet på mobilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar