måndag 18 juni 2012

"Att göra"-listornas högborg


När man är en sån där strukturerad person med stort behov av trygghet är det lite jobbigt att flytta. Man ligger liksom i förorterna kring sin trygghets-zon och inte i centrum av den. Lite kan ju avhjälpas med milslånga "att göra"-listor... Det här är vecka 25:s lista. Som tur är är det mesta redan struket, men bakom horisonten väntar ännu fler "att göra"-listor... det finns ju trots allt en vecka 26-52 också och sen ett nytt år! Och jag har ju en renoverings-planering för varje rum som inte ens är med i min kalender... jag antar att det där med rigorösa planeringar är lite av en yrkesskada.

Idag har det blivit många administrativa manövrer... innan jobbet hann jag hälsa på hos de mycket glada och serviceinriktade männen på fastighetskontoret (Anders och Ingvar) och vi löste en massa frågor av allehanda slag... allt från om det gamla tv-uttaget i vardagsrummet verkligen fungerar (svar: nej, det gör det inte), till lite husmorstips om hur man egentligen ska skura vardagsrumsgolvet (med fotogen och bonvax - Ingvars husmorstips).

Vi har glädjande nog också fått en parkeringsplats. Min mamma som är världens snällaste lånar ut sin bil till oss hela sommaren så att vi/jag kan flytta alla saker och åka och handla renoveringsmaterial vid behov... men att ha bil kräver ju också en någorlunda vettig parkeringsplats... vilket vi alltså fick idag.

Idag har jag även hunnit teckna ett bredbandsavtal till lägenheten (eftersom föreningen har ett avtal redan så blev vårt avtal ganska fett - ingen bindningstid, ingen månadsavgift, ingen installationsavgift och bredband dygnet runt 60-100 mbit/sek).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar