onsdag 3 april 2013

Snigelfarts-veckan reloaded

Det här är nog den officiella snigelfarts-veckan än så länge... i alla fall när det gäller renovering. Jag skyller på att det var sååå svårt att mobilisera de mentala energitrupperna när kombon "slut på ledigheten" och "ställa om klockan till sommartid" kom och bankade på dörren. Jag har i alla fall en "att göra"-lista - alltid något! Och jag försöker att stryka några punkter varje dag... de roligaste punkterna... vilket gör det mer omotiverande för varje dag att göra något... vilket gör att jag skriver upp nya punkter som är roligare än de tråkigaste punkterna. Men i helgen är jag ledig och ska försöka bli helt klar med garderoben, det är ju trots allt bara småsaker kvar, vilket även syns på dagens ganska innehållslösa inlägg:


För att minska insynen i garderoben och minska bördan av att hela tiden behöva dra ned persiennen om man vill byta om och är lite pryd så tog jag lite fönsterfilm som blev över sedan renoveringen av badrummet och satte för fönstret... så nu kommer det fortfarande in ljus i vår garderob men världen utanför ger ett aningen suddigt intryck (och för grannarna i åttavåningshuset mitt emot är det vår garderob som blir suddig). Vid fönstret ska det snart bli en bänkskiva där jag ska sätta några snygga växter.

I-landsproblemet att kristallkronan hängde lite i vägen är nu avhjälpt genom att jag satte upp en ny krok i taket och drog om kablarna

Jag har satt upp tre stycken likadana tvätthängare av den här smarta lösningen "Grundtal" från Ikea, så nu kan vi hänga tvätt i garderoben när det behövs men även fälla ihop krokarna när de inte behövs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar