tisdag 16 april 2013

Balkongrenovering!

Idag kom sommaren till Skåne! Det började med ett stilla sommarregn i morse följt av en varm bris och sol... och en massa fågelsång. Efter några dagars semester och kompledigt känner jag mig nu redo för att ta mig an balkongprojektet. Härligt! Det kommer att bli superfint.

Jag fick börja med att röja undan allt...

så att jag kunde måla insidan av balkongräcket. Min mamma tvättade ju räcket i somras eftersom det var supersmutsigt så nu behövde jag bara torka av det lite... men det har varit så fult och grått ändå så det behöver målas.

Första lagret färg... och det behövs nog minst två lager till... suck. Men snyggt blir det! Jag hann också skruva bort en massa krokar och grejor som satt fast i fasaden och sen klistra fast den gamla mattan som ligger ovanpå betongen på balkongen. Nu väntar några dagar av mer målning och andra småprojekt och till helgen hoppas jag få upp trägolvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar