måndag 8 april 2013

Golvuppdatering

Nu har vi äntligen bestämt hur vi ska göra med golvet i vardagsrummet... eller jag har fått bestämma eftersom Adam gav mig helt fria händer. Även om fiskbensparkett är lite finare, mer hippt och mer värt när man ska sälja lägenheten sen så tycker jag att det är viktigare att följa husens arkitektur och grundtanke och då är det avskalat funkis som gäller och inte en massa sekelskiftsprål. Därför blir det ett klassiskt rutmönster av ekstavar, vilket finns i nästan alla hus på hela Klostergården (vill i alla fall jag påstå efter en empirisk undersökning av utbudet av klostergårdslägenheter på Hemnet). Ekstavar i rutmönster finns att köpa på nät, vilket underlättar läggningen. Så nu väntar vi bara på att golvläggaren Magnus ska höra av sig så att vi kan boka in tid i slutet av maj.


I övrigt är jag väldigt stressad just nu, jag erkänner. Vanligtvis tror folk att jag är stressad när jag inte alls är det men ca två gånger om året är det lite fööör mycket som händer (oftast i november och april/maj). Just nu är jag nog inte mest stressad över allt som händer utan vad det är som händer... det är i princip bara tråkiga måsten. Jag längtar just nu mest efter lugna helgfrukostar på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar