torsdag 4 april 2013

Liten uppdatering

Idag har jag fått en offert med två olika priser för att lägga antingen fiskbensparkett eller mosaikparkett i vårt vardagsrum. Det skilde inte så värst mycket i pris (tror jag, jag ska ringa imorgon och fråga om det är skillnad i materialkostnad på golvbutiken). Det lutar nog åt fiskbensparkett... men jag tänker att det kanske är lite för lyxigt och okaraktäristiskt för arkitekturen i vårt hus..? Oavsett vad vi bestämmer oss för så ser det ut som att vi kan få parketten lagd i slutet av maj. Spännande!

Idag har jag också suttit i solen på golvet på vår väldigt primitiva balkong och skissat på en plan för balkongrenoveringen. På tisdag hoppas jag att Adam och jag kan åka och köpa det sista virket och att jag sen kan börja bygga lite!


Reglarna till hyllplanen och bänkskivan i garderoben är äntligen sågade, förborrade och målade! Imorgon ska jag skruva upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar