tisdag 9 april 2013

Den stora brädbäraredagen

Idag har jag sågat allt virke, med moraliskt stöd av Adam och hans kompis Niclas. Jag lånade två pallbockar som Adam har på sitt rum (för att ha en bordsskiva på när hans kompisar är på besök) och sen radade vi upp brädorna på dem utanför entrén. Sen körde jag med cirkelsågen innan Adam och Niclas (och jag) bar upp alla brädorna. Det gick smidigt och ingen granne tittade arg på oss - det var till och med en tant som kom fram och frågade vad det var för spännande vi skulle bygga och gratulerade oss till ett så fint golv på balkongen nu när våren kommer. Jag har lite för mycket annat att göra just nu men om det är ok väder på tisdag nästa vecka ska jag nog börja bygga balkonggolvet då. Längtar verkligen!

2 kommentarer:

  1. Like på det. Spännande för grannarna att det händer något som de kan få kommentera. Som Facebook men på riktigt.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så mycket pensionärer här med ganska långsamma liv så det kanske bara var roligt för dem. :)

    SvaraRadera