tisdag 9 april 2013

Vardagsrumsgolv på gång!

Nu är det klart! Den tjugonde maj kommer Magnus från Parkettexperten hit och lägger golv i vårt vardagsrum. Eller lägger och lägger - nuförtiden limmar man tydligen nät med stavparkett direkt på betongplattan. Läggningen tar en dag och sen måste limmet härda fyra dagar innan det kan slipas och lackas. Ännu en grej som börjar gå mot sitt avslut! Nu börjar jag verkligen se ljuset i tunneln av hela renoveringen (med bara en liten renovering av mitt kontor kvar) och vår lägenhet börjar mer och mer röra sig mot perfektion... nu måste jag bara börja planera vad jag ska göra när renoveringen är klar... hmm...

(fast jag har några än så länge hemliga projekt på gång som säkert kan bli en ganska lagom ersättning)...

2 kommentarer:

  1. Om det tar slut helt har vi ett fint objekt för aldrig sinande renoveringsinsatser i Upplands Väsby. ;-)

    SvaraRadera
  2. Hehe. Ja, det är sant. Känns tryggt att ha något att falla tillbaka på! :)

    SvaraRadera