lördag 6 april 2013

Bänkskiva

Den här hängaren fick jag av min mamma för tre år sedan när vi besökte en supertrevlig liten butik utanför Trelleborg och sedan dess har jag haft den nedpackad eftersom jag inte riktigt vetat var jag skulle ha den. Nu behövde jag en hängare i garderoben och den här passade alldeles perfekt in med övrig inredning!

Nu i eftermiddags fick jag äntligen upp bänkskivan vid fönstret i garderoben. För tillfället ska den agera bred fönsterkarm och jag ska komplettera med några orkidéer eller andra trevliga blommor sen. I framtiden kan det här också fungera som skrivbord om det skulle behövas... och vi kan säkert marknadsföra det som ett sminkbord när vi säljer lägenheten sen. I ursprungsritningen till vår lägenhet är här platsen för ett "sybord för hemmafrun"... bredvid mangeln och tvättmaskinen. :)

En viktig sak att tänka på om man sätter för någonting mellan ett element och ett fönster är att försöka hitta en väg för den varma luften att passera upp till fönstret från elementet på något sätt - annars kan det lätt bli imma på fönstret eller kall-ras. Jag har satt ett sånt där helt vanligt ventilationsgaller ovanför elementet så nu blir det lite blås genom bänkskivan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar