fredag 19 april 2013

Framsteg

Vissa dagar har man bara mycket mer energi än man räknat med. Idag efter jobbet justerade jag brädorna i golvet jag byggde under gårdagen så att de gick jämnt upp utan att någon bräda behövde kapas. Sen tänkte jag nöja mig där... men sen började jag bygga den högra delen av balkonggolvet och blev nästan helt färdig! Imorgon återstår fyra brädor, varav två rätt så avancerade.

Golv i två höjder. Ok, vårt numera ganska låga räcke följer nog inte direkt Boverkets regler för balkonger (räcket ska helst vara 1,1 meter högt om det är över tre meter till marken) men nu får vi mycket mera sol och utsikt för pengarna och eftersom vi är lugna och sansade människor utan varken barn eller alltför frekventa utflippade fester så får det vara värt det! Och imorgon kommer det ändå upp ett kattnät som också skyddar mot eventuella fall. Mellanrummet mellan golven ska täckas av två brädor.

Golvet sett från andra hållet. Den låga delen består av brädor som är skruvade uppifrån i två brädor. För att få det låga golvet i våg så fick jag såga till tre kilformade brädor och lägga under hela konstruktionen. Invid balkongdörren behövs två brädor till men de behöver kapas lite i höjd eftersom dörren inte går att öppna annars (vilket ju är lite synd om man byggt ett så fint golv som jag).

Aningen kylslagen renovering igår och idag så både mössa och ylletröja åkte på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar