fredag 5 april 2013

Hyllor och ordning

Idag har jag äntligen fått upp mina efterlängtade hyllor i garderoben! Hyllorna består av 45x45-reglar som jag målat vita, förborrat med försänkta hål och sen hyllplan i stavlimmad bok som jag limmat fast ovanpå reglarna. Mycket bra - nu hoppas jag bara att konstruktionen håller - skruvarna jag använde var aningen för korta och den ena väggen bestod av ca en cm tjock masonit så där skruvade jag bara i reglarna utan att använda plugg.


Ikväll har jag njutit av att vara ensam hemma och få gå och pyssla med lite allt möjligt. Jag har städat ur mitt kontor där allt renoveringsmaterial förvarades under tiden jag renoverade garderoben (till Adams stora nöje eftersom mitt rum för en gångs skull var både stökigare och smutsigare än hans rum). Nu har jag satt det nödvändiga som jag använder då och då (med eller utan renovering) på hyllplanen och resten av byggmaterialet ska bäras ned i källaren eller får stanna kvar på mitt kontor för att inom någon månad användas upp till renoveringen av kontoret.

1 kommentar:

  1. Tack! Visst är det?! Blev supernöjd. Det ena hörnet var inte helt vinkelrätt så jag fick såga bänkskivan lite snett, men det blev perfekt ändå!

    SvaraRadera