lördag 29 september 2012

Tvättmaskin!

Det stod två tvättmaskiner i lägenheten när jag flyttade in i juni. Jag har inte riktigt tagit mig tid att testa någon av dem under den första tiden jag/vi bott här. Utan vidare undersökning under sommaren har jag antagit att den ena maskinen, den som sett mest skruttig ut, inte fungerat, och därför fick killarna som levererade våra vitvaror förra veckan ta med sig den till skroten. Den andra maskinen har sett relativt ny och fräsch ut, sådär så att man undrar om den överhuvudtaget använts förut eller är helt ny. 

Ikväll bestämde jag mig för att testköra maskinen. Det var inte svårt att koppla in den - både till- och frånlopp av vattnet var lätt att fixa (alla kopplingar passade). Elen kopplade jag lite provisoriskt via förlängningssladd till ett eluttag i rummet bredvid (ytterst provisoriskt och inte direkt rekommenderat av elsäkerhetsverket, om vi säger så). Maskinen funkade! Jag testtvättade några tröjor som vi inte är så rädda om, och de blev rena och fina.

Det här är första gången någonsin för både Adam och mig som tvättmaskinsägare... närmast kan väl räknas senast vi bodde hemma hos våra föräldrar (och då stod väl mer mamma/pappa för tvättandet?). Det känns vansinnigt lyxigt och det är nästan så att jag längtar tills imorgon så att jag kan köra några tvättar till. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar