onsdag 19 september 2012

De senaste dagarna har inte gått i 180 km/h precis, utan ganska segt. Efter sommaren hade jag ju en idé om att jag skulle orka renovera ganska mycket efter jobbet och på helgerna men det visade sig att jag är mycket tröttare än jag räknat med och har svårt att ladda om och komma igång på eftermiddagen. Det känns lite tråkigt, såklart, samtidigt får man vara glad för det lilla och att man orkar göra en del saker ändå.

Borrhammaren fungerar utmärkt på våra väggar! Idag satte jag upp mina stringhyllor i vardagsrummet. Det är svårt att inreda vår lägenhet, tycker jag. Det känns ganska oinspirerat just nu och jag hoppas att det känns roligare och mer spännande när renoveringen börjar bli klar och den värsta bråten stoppats undan. Jag vill hamna på en känsla som varken skriker Svensson eller exklusivt överstylat, utan hamnar på någon sorts bohemiskpraktisk säregen nivå, men det är inte så lätt.

Garderoben. 

De gamla hyllorna nere, imorgon hoppas jag hinna spackla de värsta hålen och springorna så att jag kan sätta upp lite fiberfilt på väggarna i helgen. Vi tänkte köra och köpa garderobsinredning på lördag och sätta upp för att kunna stoppa in kläderna provisoriskt (så att vi slipper ha dem överallt i övriga lägenheten) innan golvet och taket kan renoveras efter att badrummet blivit klart.



1 kommentar: