fredag 14 september 2012

Energin har återfunnits lite i hela det här projektet. Efter några bra dagar på jobbet och en effektiv fritid har allt börjat rulla på igen. Jag kunde, i kväll, i min vanliga fredagssnegling mot nästa veckas måsten, konstatera att "att göra"-listan för första gången sedan artonhundratalet (eller i alla fall nittiotalet) någon gång är helt tom. Eh... oj!? Såklart finns det saker inbokade i schemat och saker att göra... men inga direkta måsten som ska klämmas in mellan alla möten och andra inbokade tider. Det känns väldigt bra.

Jag älskar mina fredagkvällar. De brukar innebära god mat (Adam har börjat laga mat till hela rollspelsgänget och jag får såklart snylta in mig lite), lagom slappt och avspänt möte med soffan och sen dålig tv i bakgrunden medan jag tar mig tid att planera och organisera både pågående projekt och tankar.

Imorgon tänkte jag köra förbi Elgiganten och beställa vitvaror, förhoppningsvis tillsammans med Adam. Det blev för mycket med hela Elon-processen och jag tänker att när det gäller så viktiga val som det ändå är att klämma in hela hemmets möjliga vitvarubehov (minus tvättmaskin) på ett enda köptillfälle måste det ändå bli i samarbete med ett varuhus man känner tillit till och som inte får en att känna sig dum och utskälld. Elgiganten har dessutom ett bra och fast pris på både frakt och uppbärning av varorna såväl som installation av dem och det verkar vara en smidig procedur.

Imorgon bitti är min plan att olja färdigt den sista biten av vardagsrumsgolvet, så att det hela i alla fall ser lite enhetligt ut. Därefter väljer jag att se vardagsrummet som färdigrenoverat, undantaget lite persiennrenovering och snickerimålning som min mamma sagt att hon gärna hjälper till med. Om vi vill lägga nytt golv i framtiden eller renovera det vi har professionellt har vi ju möjlighet att göra det, men det får bli när all annan renovering är klar, alltså är det ganska långt ned på prioriteringslistan.

På tal om min mamma så har hon varit här och jobbat lite i vår blivande walk-in closet, och tagit ned lite tapeter. Jag hoppas att hinna spackla garderoben lite i helgen och att nästa helg kan vigas åt att inhandla garderobsinredning som får plats med alla våra gigantiska klädhögar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar