torsdag 23 augusti 2012

Tapettorsdag


Min underbara mamma har varit i lägenheten i veckan och skrapat ned all tapet i vardagsrummet. Det har varit fantastiskt att komma hem från jobbet och fått se att renoveringen gått framåt utan min närvaro. Igår började jag sätta lite väv/tapet/fiberfilt, eller vad man nu vill kalla det - en sorts duk som man sätter upp med vävlim, som kompenserar för halvstora ojämnheter i väggen och sen går att måla på med någon snajsig färg. Ikväll satte jag upp den väv jag inte hann sätta igår. Det känns skönt att väggarna har blivit lite mer solida och inte bara består av spackeldammig vitgul betong och gamla tapetflagor. Nu ska golvet täckas och taket spacklas lite och målas innan väggarna kan målas med samma snygga färg som vi har i hallen och sovrummet. Vi får se hur mycket jag hinner innan helgen är slut. Imorgon skriver vi kontrakt på försäljningen av min gamla lägenhet och därefter kommer jag att ha möjlighet att flytta hit alla mina älskade saker... men innan soffan och tv:n kommer på plats vore det ganska praktiskt att ha renoverat färdigt vardagsrummet först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar