måndag 27 augusti 2012

På byggfronten intet nytt

Ojoj vad tiden går. När jag startade bloggen var jag ambitiös både när det gällde bloggande och byggandet, men allt eftersom vardagen har gjort sig påmind genom jobb, förkylning, flytt och andra måsten så har det blivit lite glesare mellan inläggen. Det är inte så att det har hänt jättemycket nytt på byggfronten heller. Fast min lägenhet på Norbergsgatan är nästan tömd, jag har varit engagerad och närvarande på jobbet, gjort den första riktiga hemtrevnadsstylingen i lägenheten på Klostergården och haft lite trevligt med vänner och familj. Vardagsrumsrenoveringen lunkar sakta på. All fiberfilt är ju uppe, och ikväll har jag täckt golvet inför takmålning och sen satt latexfog där det behövts. Imorgon hoppas jag orka måla taket en gång och köra och köpa lite byggmaterial, bara förkylningen inte blir värre. Jag har gjort ett litet kollage med före- och efter-bilder i alla fall, om någon hunnit glömma. Jag önskar bara att jag hade en bättre kamera...

 












Mina kära svärföräldrar har varit här och premiärbott i gästrummet och gått husesyn. De har hjälpt till med att flytta hit Adams gamla skrivbord, vilket innebär att jag äntligen fått tillbaka mitt skrivbord (det där jag köpte på loppis i somras för en tjugolapp). Nu har jag (och Mao?) ett fantastiskt kontor med utsikt över den gröna innergården. Vi har också passat på att packa upp ljudanläggningen från flyttkartongerna så nu kan vi återigen lyssna på bra musik (först ut blev The Doors och sen Pink Floyd) och inte bara på Mix megapol.


 


2 kommentarer:

  1. Otroligt roligt med före- och efterbilder! Och det blir ju så fantastiskt fint! Oroa dig inte för att det tar lite tid - ni måste ju leva lite mellan varven också!

    SvaraRadera
  2. Ja. Det ser lite annorlunda ut. Fast mäklaren har använt en snyggo-kamera och min mobilkamera håller inte riktigt måttet, känns det som. Men i verkligheten är det ju en markant skillnad i alla fall.

    SvaraRadera