tisdag 14 augusti 2012

Projekt vardagsrum
Jag har redan börjat tumma lite på den där ambitiösa renoveringsplanen med att jobba 15-19 måndag till torsdag... jag skyller lite på vädret och att det här är ett bra tillfälle att vila upp sig lite inför regnigare och mörkare dagar senare i höst. Jag vet att jag bara kommer att ångra mig och vara bitter där i november sen, om jag stått inomhus och jobbat nu när solen fortfarande skiner och det är varmt ute. Jag har dessutom ganska mycket annat att pyssla med vid sidan av just nu.

... inte för att ovanstående spelar så stor roll. Efter några veckors välförtjänt sommarlov så har nämligen min mamma återigen börjat hjälpa till lite i lägenheten. Idag när jag var på jobbet kom hon förbi och började skrapa ned tapeterna i vardagsrummet. Det blev superbra! Jag hoppas att jag kan spackla och sätta väv nästa vecka och kanske måla taket.

Vi har också haft vår första middagsbjudning i lägenheten. Adams bror Axel med flickvän Siri kom förbi och fick gå husesyn och äta tacos. Trevligt! Och de verkade tycka att det var en fin (och stor) lägenhet och att den blivit snygg än så länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar