måndag 12 november 2012

Kaklat kök



Jag gick händelserna i förväg lite idag och kaklade köket... egentligen hade jag ju tänkt vänta till imorgon men jag var lite otålig och dessutom tog det inte så lång tid att förbereda kaklingen som jag tänkt. Det gick väldigt smidigt att kakla och blev superbra, även om underlaget var lite ojämnt (något som oroat byggare Björn lite). Alla linjer blev raka, i våg och vinklarna ut mot de små väggarna vid sidorna blev superbra (något jag tänkte på i förväg den här gången till skillnad mot när jag kaklade gästtoaletten). Jag arbetade mellan ca klockan fem och nio med att kakla (innan dess hade jag arbetat i två timmar med förberedelser) och sen tog städningen efteråt ca en timme. Nu återstår tre kakelplattor som jag ska fixa imorgon som på ett eller annat sätt ska kapas kring ett hörn eller vid eluttaget.

Nu är jag verkligen helt slut i kroppen och ska se om jag orkar göra en kopp te och några mackor. Imorgon ska kaklet fogas och Björn sa idag att elektrikerna kommer på onsdag för att jobba hela dagen så kanske blir det eluttag i köket då.

Björn har spenderat dagen med att putsa, armera, spackla och prima badrummet... det blir några dagars underlagsarbete innan han kan börja kakla (enligt egen utsago på torsdag om han skulle vara optimist, sa han).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar