onsdag 7 november 2012

Jag får nog snart döpa om den här bloggen till Björns byggblogg ett tag... fast det är ju fortfarande jag som bloggar och Björn vet inte att jag fotar hans fina alster och lägger ut på internet... :)

Dörrkarmarna färdiga och badrummet dammsäkert. Den här dörren satt in till toalettdelen av badrummet innan och nu är den flyttad. Tur att vi sparat alla dörrar i källaren så att vi kunde återanvända dem. Nu behöver vi bara ett lås till dörren också. Kanske pappa Lars-Åke (Lunds eget svar på Skrot-Nisse?) har ett liggande i sin verkstad?
Idag rev Björn den gamla väggen som förut delade upp badrummet i en toalettdel och en "hall"... vi fick spara en liten del av väggen eftersom det går rör därigenom som ska användas till badkar och tvättmaskin sen. Allt kakel är nere och badrummet snart redo för att börja byggas och inte bara rivas.


Själv har jag ägnat dagen åt att fixa några småprojekt - lagat och målat i de nyrenoverade delarna av köket som förstördes när vi fick våra köksfönster bytta förra veckan (suck), slipat och oljat bänkskivan i köket, planerat kaklingen av köket, lagat benen på vår säng och satt upp en gardin i köket...

Den nyhöjda diskbänken i köket bråkar fortfarande lite när det gäller att skruva fast den och få den jämn mot bänkskivan och i våg med sig själv... jag ska cykla till Beijer bygg imorgon och köpa några saker så att jag kan fästa den bättre.

Ikväll har jag också "duschat" med hjälp av några handdukar, tvål och vatten och sen tvättat håret i köksvasken... det gick kalasbra. Livet utan dusch är inte sååå jobbigt, faktiskt. Varken Adam eller jag är väl särskilt notoriska hygienförespråkare som känner behov att tvätta håret fyrtio gånger om dagen ändå. Jag har fått nyckel till mitt jobb och erbjudande om att åka dit och duscha på kvällar och helger, men vi får se om jag tycker att det är värt det... det känns ändå lite tryggt att veta att det finns en dusch om det skulle behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar