lördag 24 november 2012

Idag har jag varit på stan med min kära svärmor Kia. Vi tog bussen till Lundalampan vid Allhelgonakyrkan och där beställde jag två taklampor till badrummet (fyra spotlights per lampa med IP44-klass) som förhoppningsvis kommer på onsdag eller torsdag. Hoppas att det räcker som allmänbelysning i badrummet och att spottarna är tillräckligt starka.

I övrigt känns tillvaron fortfarande sådär überharmonisk sedan vi städade här i torsdags. Jag sitter i köket och dricker te och njuter av allt ljus i lägenheten, även om det är mörkt utomhus. Jag har alltid älskat den där gladpopen som låg på svensktoppen på sextiotalet, särskilt av sångerskor med starka röster. Min syster Jeanette postade en låt med Sylvia Vrethammar på youtube och i över en timme har jag suttit och lyssnat på fantastiska låtar från sextiotalet. Det känns extra fint när man bor i ett sånt här über-1965-hus. Det får lite mig att vilja skaffa pagefrisyr och sätta på mig en av mina finaste färgglada klänningar.


1 kommentar:

  1. Jag är väl fortfarande din favoritsvärmor (även som föredetta)??? ;-) Du kommer i alla fall alltid att vara Älsklings-Jenny för mig!

    SvaraRadera