söndag 3 mars 2013

Nu var det lite fööör längesen jag uppdaterade bloggen, tycker i alla fall jag själv. Mao hade gömt min kamerasladd och sen har jag mest gjort ganska ointressanta saker när det gäller renoveringen, vilket gjort att det inte varit så motiverat att skriva något här. Veckan som gick ägnades främst åt att vara superhjälte på jobbet såväl som på hemmaplan, hemma i form av att städa källarförrådet och spika kablar på Adams rum. Sedan Adam kom hem från Kina och sedan han fick för sig att han skulle äga inte en... inte två... inte tre... utan fyra datorer så har det varit en faslig massa kablar på hans rum... det har varit snubbelrisk och jättesvårt att städa (hur kul är det att dammsuga med en massa kablar på golvet, egentligen??!). Men nu är allt uppspikat och upphängt på allehanda fiffiga vis. Självklart gick vår nya monsterswitch sönder i processen men garantin gällde och jag fick en ny av Kjell o company. Bra bra.


Soooooool i stora mängder. Och värme! Yes yes yes!

Mao och jag rensade lite på balkongen och klippte ned några av balkongväxterna från förra året. Snart ska ju balkongen renoveras så nu ser det ju mest ut som ett virrvarr av gamla växter och fula krukor.

Mao och jag gillar solen lika mycket.

Det ser inte så mycket ut men det här var resultatet av min åtta timmar långa källarförrådsstädning. En man som har källarförråd mitt emot oss kom in precis när det var som mest kaos (när typ alla saker i hela förrådet var utställda i gången och jag satt på golvet och sorterade lister)... han såg ut som en blandning av chockad och lite äcklad... ett fullt billass i pappas stora Toyota till soptippen (mest med saker till Malmö Återbyggdepå) och sen ett fullt billass hem till föräldrarna med loppissaker (fyra flyttkartonger och sen lite möbler) blev det. Nu känns det så sanslöst bra inombords! I vår ska vi stå på loppis en eller två gånger.

Mina krukor är numera sorterade efter färg och fint uppradade på tre olika hyllplan.

Min mormor har broderat denna underbara tavla med månadsbilder... den passar perfekt in i köket.

Och sist men inte minst: igår var jag och min vän Patrice på Ikea och Bauhaus. Jag kunde äntligen köpa lister till köksskåpen... i alla fall lister som hade ungefär samma dimensioner som de gamla listerna. Jag hann faktiskt till och med mäta, såga och limma/spika upp alla listerna igår och idag ska de målas så att det ser mer enhetligt ut.
Under gårdagen gjorde jag en elva punkter lång lista med småsaker jag ska göra idag... sen börjar både köket och röjarveckan bli så färdiga så att garderoben är redo för resterande renovering. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar