tisdag 26 mars 2013

Framåt, framåt. Även om jag är förkyld, eller vad man ska kalla det, så kämpar jag vidare med vår älskade garderob. I söndags var min mamma och jag på ett sju timmar långt besök till Ikea och Bauhaus och vi köpte allt material som behövdes för att bygga färdigt garderoben... reglar, bänkskiva och hyllplan, möbler, draperier osv osv... jag var såååå trött när vi äntligen kom hem till Lund igen. Jag har fått lite extra kompledigt från mitt jobb. Egentligen skulle jag ha jobbat hela veckan men eftersom vi hade mellan ett och tre stycken av våra totalt 17 barn på plats och jag är sjuk och utarbetad gick jag hem redan vid lunch idag och behöver inte komma tillbaka förrän på tisdag nästa vecka. Så skönt. Nu kan jag koncentrera mig på lite sovmorgon och därefter golvläggning och hyllbygge.


Snaaaart färdig med väggarna.. bara sista biten kvar... wait for it...

Såhär snyggt har det blivit än så länge på de andra väggarna!


När vi fick badrummet renoverat gjorde vår rörmockare Tobbe upp ett hål till det lilla schaktet i garderoben där alla rören finns. Sen skulle det bli en inspektionslucka här men det visade sig att den första luckan jag köpte var för stor... så nu fick jag lösa det genom att pussla ihop några bitar gipsskiva och fästa dem på baksidan med en gammal bräda och sen spackla...

Såhär snyggt blev det! Imorgon ska schaktet målas utvändigt och sen är väggarna helt klara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar