tisdag 19 mars 2013

Tidsoptimisten tar över

Hittills har garderobsrenoveringen gått väldans långsamt... i lördags jobbade jag några timmar med att spackla och sätta upp gipsskivor och idag spacklade jag andra gången. Min energinivå är otroligt låg just nu och jag saknar min vanliga motivation och måste istället säga till mig själv på skarpen att göra saker... sen visar det sig ju alltid i efterhand att sakerna som jag just tvingade mig själv att göra tog typ en halvtimme och sen blir jag ju hemskt nöjd efteråt så det finns verkligen ingen anledning att slöa. Med lite motivation i bagaget att bli klar fort så att jag kan börja bygga balkonggolv efter påsk har jag nu gjort en realistisk men tidsoptimistisk plan för garderoben så att den blir klar till påskledigheten:

Onsdag: Spackla en sista gång, måla tak
Torsdag: Eventuellt kompletteringsspackla väggarna om det behövs. Sätta upp väv.
Fredag: Vila mig eller sätta upp väv om jag inte hunnit färdigt överallt
Lördag: Måla väggarna en gång, gå på kalas, måla väggarna en gång till
Söndag: Måla väggarna andra gången och göra all finish
Måndag: Handla material (golv och en gipsskiva)
Tisdag och onsdag: Fixa färdigt gipsskivan, sätta väv på den, måla, lägga golv...

Lister och lite annat får jag nog spara till veckan efter påsk... jag tror och hoppas att den här renoveringen inte blir så långdragen, i alla fall... det bådar gott nu, så länge jag försöker hålla lite tempo och energi uppe. Kanske håller inte min tidsoptimistiska plan exakt såsom jag vill men kanske gör den att det går lite fortare framåt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar