söndag 10 mars 2013

Det här har nog varit den segaste veckan sedan jullovet. Samtidigt som jag får lite ångest över att renoveringen blir försinkad för varje dag som går utan att det händer något (jag vill ju så gärna att garderoben ska bli klar så att jag kan renovera balkongen och sen bli klar med kontoret innan semestern börjar) så känner jag att jag utan problem kan tillåta mig själv att ta det lugnt och göra annat när jag behöver. Den här veckan har vår vaktmästare Anders varit här och bytt vårt avlopp i köket som trots fem försök till lagning inte slutade läcka... ironiskt nog verkar det nya avloppet också läcka. Hmm... 

Den största bedriften den här veckan är nog att jag satt i en glasruta i dörrhålet mellan garderoben och sovrummet och gersågat lister. Jag köpte rutan i somras men hittade ingen bra list att fästa den med som var lik originallisten och sen har det varit det mest segdragna projektet i hela renoveringen... tur är väl det, att det inte var något större. Det blev himla bra, i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Bra gjort! Vi har tittat på när målaren har jobbat. Och bott i färglukten. Äntligen igång igen lite även här. Ni får se i påsk.

    SvaraRadera
  2. Wow. Vad spännande! Ser fram emot att komma på inspektion i påsk, ja! Om ni har något arbete som vi kan göra när vi kommer så skriv på en lista så kan vi hjälpa er när vi kommer!

    SvaraRadera