måndag 18 mars 2013

Ny ytterdörr


I morse strax efter klockan åtta ringde det på dörren. Jag hade glömt att vi skulle få en ny ytterdörr idag! Det kunde ta upp till fem veckor att få dörren levererad och monterad men sen kom den redan nu, efter bara två arbetsdagar. Och efter några timmars arbete var dörren färdigmonterad. Snygg utsida, godkänt brevinkast, mer inbrotts- och brandsäker och jag tror att den är väldigt ljudisolerad också för hittills har jag inte hört någonting från trapphuset (vilket jag brukar). Insidan är jag lite halvnöjd med. De flesta hantverkare har lite annorlunda åsikter än jag när det gäller vilken grad av perfektion man bör uppnå med t.ex. lister och en av de nya listerna (längst ned till höger) sitter inte så bra eftersom den är limmad ovanpå en antennkabel, vilket bildar en stor springa mellan väggen och listen... det syns visserligen inte så mycket eftersom det är nära ett innerhörn men ändå... ska det göras ska det göras bra... tycker jag. Och om vi någon gång skulle behöva fixa med antennkabeln eller föreningen dra om den så sitter den nu fastlimmad bakom en list... Är det så svårt att fräsa ut en liten kanal i listen? Imorgon kommer firman tillbaka eftersom de saknade en list. Då ska jag fråga dem om kabeln. Och tröskeln - det verkar som om jag måste lägga om delar av hallgolvet eftersom den nya tröskeln är mycket mindre... och dra om nätverkskabeln in till Adams rum som var dold under den gamla tröskeln...

Man ska aldrig säga att det bara är skönt med hantverkare för att de gör jobbet åt en... jobbet de skapar är också ganska mäktigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar