lördag 23 mars 2013

Liten uppdatering

Lördagsmorgnar är den bästa tiden på hela veckan, särskilt när solen skiner och våren nalkas.

Vår ytterdörr blev ganska bra till slut... förutom lite väl mycket optimism kring vad en latexfog egentligen kan dölja så är den helt ok monterad. Tröskeln blev ganska bra (om än monterad ovanpå nätverkskabeln) och jag kan nog lära mig att leva med springan i listen vid antennkabeln. Jag slipper lägga om golvet i alla fall och jag kanske tar en eftermiddag när jag har tid och gör om just latexfogen. Men vilket lyft med fungerande lås, ljudisolering och vit insida!

Garderoben blir verkligen jättebra, kanske snyggaste jobbet i hela lägenheten än så länge. Jag har fått upp all väv och eftersom väven suger så mycket färg i början har jag blandat några gamla färger från diverse väggfärgs-projekt från förr och grundmålat med... så just nu har väggarna någon sorts mörkgrå-grön-rosa färg som ser ganska förskräcklig ut. Jag tänkte råda bot på det nu i eftermiddag.

Jag har hittat en affär i Malmö som säljer fiskbensparkett! Vi måste ju så småningom lägga om golvet i vardagsrummet och jag vill ha något gammaldags (tidsenligt) och värdehöjande och en vanlig lackad ek-parkett kändes inte alls rätt. Fiskbensparketten kostar 725 kronor per kvm (inte så värst mycket mer än en vanlig parkett, alltså) och vi ska få offert på läggning av golvet från samma butik som säljer det. Det här får nog bli nästa projekt efter att balkongen är klar.

Mina föräldrar har köpt ett familjesläp! Vilken grej - så nu kan man låna släp närsom man behöver och forsla saker i. Imorgon ska min mamma och jag åka till Ikea och där ska jag köpa inredning till garderoben (sittpuff, matta, bänkskiva och draperier) och sen ska vi till Bauhaus och köpa lite bygg-varor och golv så att garderoben kan bli helt färdig... och även lite trä till balkongrenoveringen! Åh vad jag längtar till balkongrenoveringen nu! Adam har hjälpt mig att räkna på hur många golvbrädor jag måste köpa för att få minimalt spill. På Hornbach har de tydligen tryckimpregnerat trä i 45-millimetersbredd (!!!) så hela steget med att grundmåla och lasera brädorna för att jag inte ville ha en klassisk tryckimpregnerings-bredd på dem försvinner nu. Bra bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar