söndag 10 mars 2013

Delårsrapport

Jag har gjort något ganska knäppt ikväll: jag har bokfört vår renovering i sin helhet! Det blev åttio stycken verifikationer med kvitton och jag delade in allting i åtta olika kategorier. Det tog över tre timmar att göra men nu vet vi exakt vad som kostat vad och det underlättar när vi säljer lägenheten sen. Alla kvitton är nu märkta med löpnummer och prydligt insatta i en pärm. Mycket proffsigt om jag får säga det själv!



Hittills har vår renovering (utan möbler, bensin, verktyg och lite privat lull-lull i form av krukor,  läsk, datorer och sånt) kostat precis 201 957,49 kronor. Detta inkluderar alla hantverksarbeten - alltså nytt badrum, ny el, elcentral och belysning samt sprutlackering av innerdörrar och kök. Inte så dåligt, tycker jag. Det återstår inte mycket innan allt är klart, heller.

2 kommentarer:

  1. Imponerande mycket gjort för de pengarna. Det hade vi inte ens fått ett badrum för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Jag tycker också det - och vi har ändå ett lager här hemma av dyr väggbeklädnad och färg, det enda vi ska köpa mer av som är dyrt är parkettgolv och en ny ytterdörr. Vårt tema på renoveringen är ju "smakfullt men med minimerad budget" och det har funkat utmärkt hittills, mycket på grund av att vi återvunnit material, hittat saker på loppis, fått saker av min familj och köpt när det varit erbjudande. Ni är lite mer lyxlirare, ni... men ert hus har ju andra behov och förutsättningar. :)

      Radera