lördag 16 mars 2013

Lördag lördag

Lördagar är fullkomligt bäst! Jag sover alltid länge (i natt tolv timmar), äter långfrukost, gosar med Mao, pysslar lite hemma och sen sätter jag igång med något större projekt. Dagens stora projekt var att komma igång med garderobsrenoveringen. Ni som följt bloggen vet att jag renoverade delar av garderoben i september förra året men eftersom vi skulle bygga om vårt badrum och bygga ut det utåt i garderoben kunde jag bara renovera de delar som inte berördes av utbyggnaden. Så det som blev gjort var att tak och väggar i största delen av garderoben blev färdiga och att garderobsinredning kom upp där den skulle. Nu återstår en liten del av taket som ska målas, några småväggar som ska spacklas, golvläggning samt uppsättning av några hyllor och en bänkskiva vid fönstret. 

Garderoben. Sedan vi slängde den lilla garderoben jag förvarade alla renoveringsgrejor i har jag förvarat alla verktyg och färgburkar tillfälligt i hörnet i garderoben... ser inte så kul ut, å andra sidan ska jag snart bygga hyllor att förvara sakerna på och vissa saker ska ned i källarförrådet.


Här ska det rivas (vägghyllorna längst upp till höger), gipsas (väggstumpen till höger), spacklas och målas!
Trots att min sega förkylning inte släppt än (utan snarare blivit värre) och att jag känner mig väldigt trött så tvingade jag mig själv att jobba lite idag. Jag fick spacklat tak, satt upp en bit gipsskiva och spacklat väggarna i alla fall. Är väldigt nöjd och nu ska jag slappa resten av kvällen.

Idag har jag också möblerat om vårt vardagsrum lite. Vårt vardagsrum har en lite konstig planlösning och vi var inte nöjda med den gamla möbleringen där vi hade soffryggen mot fönstret. Nu ser det mycket trevligare ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar