måndag 25 februari 2013

Röjar-Jenny



Det här är veckan med stort V då det ska röjas här på Vårvädersvägen. Jag hade tänkt ta en vilodag idag efter vår skid/snowboard-resa (inklusive elva timmar långa hemresa under gårdagen), men sen började jag röja och hade svårt att sluta. Det blev två omgångar ned till stora containern, en till återvinningsrummet, en till affären för att panta flaskor och tre eller fyra omgångar ned till källarförrådet. Källarförrådet är f u l l t ( ! )... för att ta till med en underdrift. Nu ska jag spendera tisdag och onsdag på att sortera, sortera, sortera där och på torsdag ska min mamma hjälpa mig att köra en (om det räcker) runda till soptippen och en (om det räcker) runda med flyttkartonger med loppissaker. Pjuh.

Det jobbiga med att sortera och slänga är att jag har väldigt många saker just nu som jag inte vet om jag behöver. Alltså inte så där "Men, den här kanske skulle vara bra att ha om tjugo år när jag bor i hus på landet och äger en traktor." utan mer "Hmm... den här grejen kanske blir en bra hylla till badkaret men jag har inte riktigt bestämt mig än hur hyllan där ska se ut.".

4 kommentarer:

  1. Inga gamla Warhammer-figurer som fick följa med? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej tyvärr. Ingenting från Adams rum faktiskt... det var mest jag som samlat på mig en massa skräp. Källarförrådet är mest mitt, har vi kommit överens om.

      Adams saker rensade vi lite när vi flyttstädade hans studentrum och packade. Fast det skulle nog behövas en genomgång så småningom, men jag försöker att vara lite försiktig med att trampa alltför djupt in på det projektet (men om Adam åker till Kina så får han nog skaffa nyckel till sitt rum, hehe).

      Radera
  2. Vår källare är redan full av: 'synd att slänga' och 'bra att ha' så här finns inte plats! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... jodå. Lite plats fanns det allt för våra saker. Den 1 april kanske vi ska stå på loppis (om vi är hemma då) och då blir det en massa plats i er källare, igen! Mamma är så duktig på att röja (fast också duktig på att hamstra saker), men hon beklagar sig lite över att hennes äkta hälft inte är riktigt lika engagerad! ;)

      Radera