måndag 11 februari 2013

Igår blev en riktig avloppsdag. Jag upptäckte att badkarsavloppet läckte rejält (antagligen efter det att vi fått badrummet renoverat och stött till röret) och jag fick skruva åt det superhårt innan det slutade läcka. Jag hade även bestämt mig för att för en gångs skull fixa avloppet i köket som krånglat sedan vi flyttade in... för någon vecka sedan tejpade/limmade jag upp en bit vaxduk under vasken för att se om det fortfarande läckte efter all renovering och det gjorde det, fast bara ytterst sporadiskt. 

Efter det att jag skruvat av alla delar tre gånger och rensat dem verkar avloppet funka utan problem förutom nere vid golvet där det läcker om man tömmer ut mycket vatten på en gång... men eftersom det är föreningens ansvar har jag kontaktat vår vaktmästare Anders som kommer hit imorgon och kollar på gummi-nippeln som sitter nere i gjutjärnsröret. Anders ska också kolla på kopplingen på vår gäst-toalett och rören till blandaren i köket eftersom jag är lite orolig för att de ska lossna med översvämning som följd (vissa nätter vaknar jag och oroar mig lite för det).

Idag cyklade jag till Flügger efter jobbet och köpte lite mer färg till köksskåpen, eftersom jag redan målat upp de första tre literna. Jag har inte orkat måla något idag... jag försöker att göra en massa andra saker för att slippa måla, för jag är verkligen urless på det nu. Men imorgon tar jag nya tag igen och avslutar den högra delen av köket.

Köksskåpet med glas målat och klart! Mycket nöjd med resultatet.

Mitt helt hemmabyggda kökksskåp - ser rätt snyggt ut, va?

Mao tokar till det lite...

Behövde någonstans att ha min köksassistent som inte var överskåp men det fanns inte plats någonstans. Rev en  hylla och nu blev det ett skåp med bakredskap (väääldigt noga att ha varje kategori av kökssaker är för sig!)

Klart! Imorgon ska allt målas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar