onsdag 6 februari 2013

Ojoj, tiden går ju alldeles för fort för att bloggen ska hinna med. Just nu är vår renovering inne i en otroligt lågintensiv fas och jag försöker att måla ett köksskåp om dagen men lyckas med kanske en omgång färg varannan dag (färgen är övermålningsbar efter 16 timmar). Jag har inte samma energi som jag brukar just nu heller, samtidigt som det är mycket övertidsarbete på jobbet och lite skolarbete som måste göras.


Ny lampa! Och en dyr sådan... Resultatet av 50% impulsköp och 50% "nej, jag ska faktiskt unna mig den här efter allt renoverande och för att jag aldrig spenderar några pengar på någonting"...  men  vi behövde faktiskt en lampa vid tv-soffan så att vi kan läsa, göra manikyr och sköta om Mao.

Målningen av köket börjar ta form. Blir riktigt snyggt och fräscht... tyvärr är det ibland först när man målat som man ser ojämnheter i trä . Regeln jag använde för att höja bänkskivan är lite "randig"... men det får vi leva med.

Såhär organiserat och avskalat är vårt skafferi nuförtiden... Känns lite... tomt. Men man blir ändå glad när man öppnar för det är så fint. Och vitt.



Jag har också inrett ett bak-skåp med lite mindre low carb-vänliga ingredienser...

Mao älskar sitt nya rum... betyder det här att vi bor i en femma istället för en fyra nu?

1 kommentar: