lördag 9 februari 2013

På skåpet jag byggt där spisen tidigare stod har jag fått snickra på några fyllnadsbitar där den gamla skivan jag använde var avsågad. Sen hade jag gjort missen när jag skruvade ihop skåpet att skivan var några mm sned mot regeln som håller upp bänkskivan så därför fick jag runda av fyllnadsbiten och hoppas på det bästa.

Blev helt ok, tycker jag... kanske fyller i med lite mer snickerispackel inför nästa målning.



Fick också fyllnads-snickra en bit sockel mellan den andra sockeln och diskmaskinens sockel .


Är väldigt nöjd med mitt hemmasnickrade skåp som bra ska få en omgång färg till på sig och sen ska tjäna som lägenhetens i särklass viktigaste skåp - te- och kaffeskåpet!

Jag har ganska lite energi  just nu, ungefär som i oktober när jag hade halsfluss tre gånger på rad. Jag försöker att trycka i mig diverse vitamintabletter och vila mycket och inte överanstränga mig med renoveringen. Jag tror att det spelar in att jag har jobbat ungefär tio timmars övertid den här veckan och att vädret fortfarande är så tråkigt. Och sen är det faktiskt skittråkigt att måla köksskåp med... inte nog med att skåpen ska tömmas och alla saker stå framme, sen ska skåpen skuras, spacklas om det finns hål och sen målas två gånger. Just nu längtar jag mest till all vår renovering är klar, faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Hur mycket renovering är det kvar? Verkar ju som det börjar närma sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite halvt. Det som är kvar är målningen av skåp i köket och sen fixa avloppet som läcker. Sen ska jag sätta ett skåp över kylskåpet också... och sen småfixa lite så att det blir perfekt finish, typ måla i lite ojämnheter och foga ett ställe på golvet där det inte kom någon fog. Så en vecka eller två till, kanske.

      Sen ska jag fortsätta med garderoben som är halvfärdig - riva hyllor, jämna ut väggarna, sätta väv, måla, snickra nya hyllor, snickra bänkskiva/skrivbord/tvättlösning och till sist lägga golv och inreda.

      Dessa två projekt hoppas jag bli klar med till påsk. Och då blir det lite mellanlandning i form av att fixa balkongen (kattnät, trädäck, snygga möbler, växter i tusental) och att städa källarförrådet.

      Sen återstår mitt rum/gästrummet (måla tak, sätta väv på väggarna och måla och lägga nytt golv) och i samband med det att lägga nytt parkettgolv i vardagsrummet. SEN är vi klara. Hoppas vara klar till midsommar - då har jag renoverat ganska exakt ett år och då borde det räcka och bli lagom med en skön sommarsemester utan renovering.

      Hur går det med er renovering?

      Radera
  2. Vår renovering är i samma goda skick som när ni var här i julas! ;-) Önskar att vi var ens hälften så nära som ni. Men vi skall börja försöka ringa hit snickarn och målarn för att sätta igång årets ROT-omgång.

    SvaraRadera