måndag 22 oktober 2012

Monday Monday

Vissa dagar känns det som om man bara vaknar på rätt sida, kommer välklädd i tid till jobbet, gör ett jättebra jobb och sen kommer hem och piggt fortsätter att jobba effektivt till sen kväll då man självgott slår sig ned i soffan väldigt nöjd med dagens insatser. Idag har varit en sån dag, och jag ska väl erkänna att det händer mig ganska sällan att det är just en sån dag. 

Idag har jag försökt att leva efter devisen att "ta tjuren vid hornen" och tvingat mig själv att avsluta ett projekt som jag tänkt göra sedan i juli - att sätta in en ny glasruta i en av köksdörröppningarna där den gamla rutan gått sönder. Jag fick dra av alla lister i smygen, sen sätta in ett av de måttbeställda glas jag köpt på Lunds Glasmästeri och sen spika på listerna igen... det tog en kvart och blev jättebra... så varför har jag haft dåligt samvete över det sedan i somras, då, istället för att bara avsluta projektet? Nåja, vissa saker blir man aldrig klok på när det gäller en själv.

Jag har också målat några dörrsmygar idag... dels dörren mellan kök och vardagsrum och sen på vardagsrumssidan av dörren in till mitt kontor/gästrummet. Ett ord som kan beskriva målning av dörrlister, särskilt när det är glasrutor inblandade: tråkigt... jag försökte att lyssna på en P3-dokumentär samtidigt och tänka att det här gav lite tid till meditativt arbete.. men nja... det är ganska trist ändå. Men det blir väldigt fint när det är färdigmålat. Jag ska nog köra några varv till  med penseln efter jobbet i veckan och göra allting sådär extra färdigt som bara äkta pedanter gör när de renoverar, sen på lördag och söndag förbereder jag mig för massiv renovering av köket, med ny bänksskiva och hela alltet.


Första listen på väg ut





Ruta på gång





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar