tisdag 16 oktober 2012

Köksrenovering v. 1.1

Köksrenoveringen går vidare. Spacklingen tog lite längre tid än väntat i helgen och eftersom jag kom hem väldigt sent från gårdagens tur till Gekås i Ullared (!) så kom fiberfilten upp på köksväggen först idag. Mycket nöjd med resultatet! Imorgon blir det två omgångar olivgrön färg och därefter hyllor och en snygg klocka innan väggen är helt färdig.
Ett av de riktiga fynden på Gekås - "hylsnyckel"-sats till skruvdragaren! Har velat ha sådana här jättelänge och har letat på typ alla byggvaruhus i hela södra Skåne och inte hittat.

Galet snygg adventsljusstake vilken också var ett riktigt bra Gekås-fynd. Den kommer att bli vansinnigt snygg i vårt nyrenoverade kök när det börjar närma sig jul.
Vår nya torktumlare... den skulle kommit i onsdags och vi satt hemma och väntade förjäves... den kom aldrig. Elgiganten hade glömt bort oss. Men idag kom den äntligen och nu ska jag snart packa upp den och inviga den. Väldigt lyxigt med en torktumlare, men handdukarna blir så mjuka när man torktumlar dem och dessutom slipper man hänga tusentals strumpor på tork varje månad.

Imorgon blir det en liten avstickare till Bauhaus efter jobbet. Jag ska försöka att köpa precis allt byggmaterial som jag behöver till hela köket förutom det jag ska köpa på ikea på fredag (bänkskiva och belysning)... det blir allt från klinker till reglar... svettigt att planera renovering när man inte har någon bil tillgänglig dygnet runt, det gäller liksom att inte glömma något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar