onsdag 24 oktober 2012

Jag är fortfarande lite fascinerad över hur pigg jag känner mig när jag tänker tillbaka på hur det var i september. Nu är det ändå den tiden på året då jag verkligen brukar vara trött och nästan går i ide på grund av mörkret och kylan. Den här veckan har jag orkat renovera efter jobbet och lyckats hålla mig till min ursprungliga plan att jobba i lägenheten mellan klockan 15 och 19 och sen känna mig nöjd och koppla av lite.

Sjukt effektiv dag idag. Har putsat alla glasrutor på våra vitrindörrar och även skrapat bort färgspill på rutorna efter målning. Alla dörrkarmar är målade nu och det blev riktigt fint.

Kakel nedknackat fram till diskbänken. Snart blir det en ny bänkskiva och induktionshäll här.

Har även pedantat mig lite idag och "fylleri"-målat  lite på köksväggen, alltså fyllt i  lite färg där det varit lite ojämnt. Det blev kalasbra och nu känns etapp ett av köksrenoveringen faktiskt jättefärdig och nästa etapp verkligen på gång. 




2 kommentarer:

  1. Trevligt! Börjar själv känna mig mer som en människa efter mörker och köld-chocken att komma hem från Kreta. Otroligt vilken skillnad det gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Verkligen. Och snart kommer vintertiden och förstör det hela ännu mer. :/

      Radera