torsdag 24 januari 2013

Sun is shining

Förlåt på förhand för myyyyyzzz-överdosen men: jag äääälskar vårt kök när solen skiner.

Ibland är de enklaste lösningarna de bästa och jag blev så vansinnigt nöjd med den här lösningen för hur jag kunde fästa det lösa skåpet (det som är i samma stil som övriga köket men som stod i källarförrådet när vi flyttade in) i den fasta köksinredningen - tog några skruvar som blev över från när jag monterade vårt badrumsskåp, borrade hål igenom köksskåpen och skruvade sen in skruvarna.


Ett av de sista projekten i köket innan målning: bygga igen mellanrummet där den gamla spisen stod.


På gång med igensnickringen. Snickrade först en sockel i samma höjd som originalsockeln (fick såga ut lite för att passa med golvet). Till skåpet använde jag en gammal byggskiva som blev över från en renovering av min gamla lägenhet och med en centimeter till godo fick jag ut en skiljevägg, en botten och två hyllplan. Imorgon ska jag måla väggen bakom skåpen en gång till, runda till mitt nysnickrade skåp med slipmaskinen och sen skruva fast allting. Synd bara att det fortfarande kommer att se ganska sunkigt ut tills den dagen latexfogen och snickerifärgen får göra sitt, men det händer å andra sidan förhoppningsvis inom en snart framtid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar