fredag 25 januari 2013

Full fart!

De som känner mig vet att jag är en otroligt effektiv, organiserad och energisk människa som tycker om när saker händer utan alltför mycket friktion... en sak de flesta inte känner till om mig däremot är att jag tycker absolut bäst om när det är jag själv som bestämmer när sakerna händer och inte är en lika stor beundrare när det är tvärtom - att andra bestämmer det. Jag är väl en lite halvautistisk besserwisser när det gäller det där och är helt inne i mina egna processer med dålig anpassning för allt annat än det som känns "rätt"... för mig. Och ibland tycker till och med jag att saker går fööör fort. Som nu när jag i veckan fick kontakt med en bra sprutlackerare i Malmö och vi bestämde att han kunde ta emot våra köksluckor och dörrar redan nu på lördag. Oj, det är ju kul och det kommer att bli skönt att få saker sprutlackerade men jag hade nog inte riktigt tänkt färdigt när jag bokade tiden... men nu får jag stå mitt kast och har jag ägnat min fredagskväll åt att växla mellan dålig tv och skruvdragaren. 

Jag ska få låna min pappas bil imorgon och Adam ska hjälpa till att bära ned alla dörrar och luckor... och sen försökte jag hinta till hans bror Axel som är här och spelar datorspel att han hemskt gärna får sova över om det blir försent... utan att för den delen alls nämna något om att det vore väldigt praktiskt med hans hjälp under morgondagens styrkeprov. :)


Alla luckor och lådor nedmonterade. Ojoj, mycket som händer samtidigt här inredningsmässigt.

Jag gillar mig själv ganska mycket när jag tittar på alla fina färger på sakerna i våra köksskåp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar