måndag 21 januari 2013

Även om jag inte bloggar så mycket just nu så måste jag säga att jag är ytterst ambitiös nuförtiden. Jag kommer upp i tid på morgnarna, har energi på jobbet och orkar göra många saker när jag kommer hem. Jag har dessutom börjat träna och har precis lämnat in min första uppgift på min högskolekurs (ett paper på en sida - wehej!). De flesta av mina projekt är inte av karaktären att de är så intressanta att dokumentera och blogga om så tyvärr får ni trogna läsare stå ut med ganska långa mellanrum för tillfället.

Adams mamma Kia var på besök i helgen och det var lika fint som vanligt. Hon och Adams bror Axel lagade en fantastisk trerätters middag till oss och jag som varit i skolan hela dagen kände mig extra glad över den lyxen.


Findukat i vårt kök som börjar bli riktigt fint, särskilt när solen står på från de stora fönstren åt söder.

Tulpaner som får det att kännas som vår.

När svärmor är i närheten blir det alltid en massa gott att äta, sånt man inte brukar vara inspirerad nog att handla själv.

Jag försöker beta av det sista på min sido-projektslista innan jag fortsätter med köksrenoveringen. Idag har jag lagat vår dusch som läckte lite (vår rörmockare var så otroligt stressad när han kom sista gången innan jul så han liksom bara halvskruvade på allting vilket resulterat i ganska många läckande rör och grejor som behövt åtgärdas, men det har inte varit något allvarligare utan saker jag kunnat fixa själv). Jag har också fyllerimålat, monterat rörmanschetter, bytt glödlampor och en massa annat sånt där som tar tid men som egentligen inte är så intressant. Jag får se hur många sidoprojekt jag orkar med innan jag börjar med köket igen, kanske återvänder jag och snickrar köksskåp redan imorgon.

Min nya plan för renoveringen är att garderoben och köket ska vara klara till påsk. Då blir det lite mellanlandning där balkongen ska renoveras och källarförrådet städas, sen ska vi slipa golvet i vardagsrummet innan jag renoverar lägenhetens sista rum (mitt kontor/gästrummet). Om jag är klar lagom till sommarsemestern är jag väldigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar