fredag 25 januari 2013

Golvnyheter

Idag fick Adam besök av en golvslipare när jag var på jobbet. Efter några minuters undersökning med diverse verktyg och instrument kom domen: det är inte lönt att slipa golvet... eller det går nog helt enkelt inte att göra det utan det är bättre att lägga ett nytt. Å så sorgligt - jag som tycker om vårt golv så mycket och tycker att det har en så ovärderlig patina och struktur. Nu ska vi först bli färdiga med all annan renovering men sen får vi nog bege oss ut på jakt efter ett parkettgolv som liknar det vi har i alla fall lite...


2 kommentarer:

  1. Jag hade nog kollat med ytterligare någon expert, det är ett jättesnyggt golv, troligen aldrig slipat och det verkar gediget.

    SvaraRadera
  2. Ja. Jag håller med. Fast det ÄR slitet... några plankor håller på att lossna och det är fuktskador på många ställen och stora fläckar... oavsett kommer jag inte anstränga mig mer just nu för att göra något åt det utan väntar nog tills dess att vi ska lägga golv i gästrummet innan sommaren någon gång.

    SvaraRadera