måndag 28 januari 2013

Det går bra nu...

Det går galet bra med renoveringen just nu - idag har jag byggt färdigt mitt livs allra första köksskåp! Är jättenöjd, och särskilt jag som inte riktigt är någon finsnickare... fick även upp de sista trekantslisterna vid golvet. Imorgon hägrar slakt av en gammal garderob och sen eventuellt  flytt av översta delen av garderoben till att bli ett köksskåp över kylskåpet (om det överlever slakten, alltså). Coolt - snart är ju köket färdigt - just nu ser det ganska skräckinjagande ut men efter att vi fått tillbaka våra luckor och målat alla stommar kommer det att bli så sanslöst snyggt!


Till höger i bild är skåpet jag byggt helt själv - först sågade jag till två socklar av en 70x45-regel och sen en sidoskiva, en bottenskiva och två hyllplan från en gammal furuskiva. Jag målade väggen bakom skåpet, rundade av framkanterna av skåpet med slipmaskin och till sist skruvade jag ihop allt med skåpet till vänster samt en gammal skåpssida till höger. Har också grundat med lite latexfog för att målningen ska bli bra sen.

Köksrenoveringens att göra-lista börjar bli riktigt grön och fin. Imorgon hägrar punkt 5 .

1 kommentar: