lördag 1 december 2012

Ny kamera

Tänkte göra ett litet inlägg som kontrasterar det gamla inlägget lite... ja, jag vet att det nog var lite väl bittert och man ska vara glad för att folk bryr sig om en och sådär, men jag blev bara lite less på att man aldrig kan få duga. Nåja... på tal om ingenting: jag älskar min nya kamera! Fast som alltid när man köper ny kamera så har jag fått lite prestationsångest över vad jag egentligen ska fotografera och hur. Idag har jag städat bort det förhoppningsvis sista renoveringsdammet här på ett bra tag (rörläggaren kommer ju på måndag men han ska mest skruva rör och inte smutsa ned så mycket och Björn kommer en sista gång och ska måla lite. Jag hann t o m putsa köksfönstren idag (vi såg knappt ut eftersom Björn använt balkongen som sitt sågställe för brädor så det var sågspån överallt)... och igår lyckades jag norpa åt mig två tvättider till idag, fastän det brukar vara jättesvårt att hitta tvättid den närmsta veckan i våra tvättstugor. Underbart att ha rena kläder igen, igår gick jag till jobbet i håliga jeans och knästrumpor.


Inrett badrummet lite. Är inte riktigt nöjd med att det känns så plottrigt runt handfatet. Dessutom är både toapappret och handduken ganska opraktiskt placerade. Får fundera på en annan lösning, tror jag. Annars känns det fantastiskt med en så fin och bra dusch (fast Adam tycker att den är lite trång). Eftersom det är ett ganska kraftigt fall på golvet vid duschen går inte släplisten till duschväggen ända ned på golvet, vilket resulterar i att vattnet skvätter ut en del utanför duschen. Jag ska köpa en längre list och hoppas att det löser problemet. Kolla förresten in den snygga "regnskogs"duschen och den fina glashyllan i duschen som Björn satt upp sen senaste inlägget !

Vår nya "tvättstuga". Älskar att ha växter i badrummet. Senare ska det ju upp en fönsterfilm på fönstret som gör att vi kan ta bort persiennen och släppa in lite naturligt ljus. Under understa hyllan vid tvättplatsen ska jag fixa några spotlights så att det blir lite mer ljus.



Tassar uppåt sträck! Mao börjar trivas i lägenheten igen. Ett tag kändes det bara som att hon försökte att gömma sig bort från all smuts, allt skräp och alla oljud. Nu kan hon ligga på sin favoritplats igen (puffen vid soffan) och vädra magen.
  
Adventsljusstake är redan uppe i köket och led-belysningen på balkongen är fantastisk. I veckan satte jag upp min fina ljuskrona i vardagsrummet och det är så fint att tända ljusen i den. Imorgon ska jag hämta upp allt julpynt från källaren och pynta resten av lägenheten.

Jag tar det lite lugnt den här helgen och har lagt köksrenoveringen åt sidan lite... mest för att andra klagat på att jag är så stressad, men också för att jag har gjort andra saker och varit förkyld och behövt ta det lugnt. Jag känner mig faktiskt sugen på att fortsätta med köket så jag tar nog nya tag på måndag och börjar fixa väggarna. Tills dess ska jag bara njuta av vår fina lägenhet (som är nystädad från topp till tå), vår dusch och all julbelysning. Imorgon kommer min familj på besök efter att vi ätit julbord. Vissa har inte ens sett lägenheten och de flesta har inte sett den sedan någon gång i somras. De ska bli spännande att höra om de tycker att det börjar bli lika fint som vi tycker.

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att hälsa på igen och få duscha i den snygga nya duschen!

    SvaraRadera