måndag 3 december 2012

Lugnet

Idag tog jag det bara lugnt efter jobbet och tänkte dra projekt "Fröken stressfri" till sin yttersta spets... ok, jag fuskade och täckte balkongväxterna med en markduk för att det var så kallt ute + satte möbeltassar på våra köksstolar + diskade lite. Men i övrigt har jag inte gjort något som kan klassas ens lite som en hushållsnära tjänst. Jag har läst en massa helt meningslösa bloggar (säkert meningsfulla för de som skapat den, men jag känner ju inte människorna i fråga och det är ju deras liv och inte mitt och därför ganska ointressant för mig). Jag har även slösurfat på nätet i ungefär fem timmar, väntat på att vår rörläggare skulle komma (det gjorde han inte, kan jag berätta) och lyssnat igenom hela "Kind of Blue" av Miles Davis två gånger. Och ätit ca femton små lussekatter och svept en kanna med te... och lärt mig hur man utför massage på en katt.

Hmm... jag kan inte säga att den här dagen har gett mig särskilt mycket tillfredsställelse. Det var längesen jag kände mig så rastlös och malplacé som jag gjorde idag... och stressad... som en liten kanariefågel i bur som mest gick på tå i lägenheten och funderade på hur och vem jag skulle vara.

Jag vet inte om det här inlägget säger mer om mig och mina egenheter eller hur meningslöst det är (för mig) att lata sig, men oavsett har jag kommit fram till att lagom blir bäst även i framtiden, vilket innebär att jag tänke fortsätta med min vardagsrutin som innebär att de flesta dagar renovera en stund efter jobbet och sen se lite på tv innan jag går och lägger mig och sover ca nio timmar.

En grej till: jag jobbar ca 75% på mitt jobb och bor nästan granne med det. Det känns ändå slitigt och jobbigt, ja... men det ger mig ändå mellan ca klockan tre och sex/sju att renovera för att motsvara ungefär en heltidsarbetande normalpendlande människas arbetstid. Dessutom har jag inga barn. För er som aldrig upplevt hur det är att inte ha barn kan jag berätta att man har väldigt mycket tid. Tro mig, jag har provat det där med att låna barn ibland och förstod inte ens hur jag skulle hinna kissa... om jag får barn någon gång så lovar jag att inte hålla på och helrenovera och heltidsarbeta samtidigt.

Såja. Med detta lilla inlägg lägger jag projekt "Fröken bevisa att hon är stressfri" bakom mig och fortsätter med mitt stående avstressningsprojekt "Ansvarsfull stresshantering" vilket fungerat i det närmaste prickfritt de senaste tre åren. Imorgon ska jag bygga köksskåp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar