torsdag 13 december 2012

Beginning to See the Light

Det är otroligt konstigt väder just nu, till och med för att vara Skåne. När jag cyklade hem från jobbet igår såg jag att det fastnat en mystisk dimma mellan varje höghusblock på Klostergården och ju närmre vårt hem jag kom desto tjockare var dimman... lite som smogen i Mexico City. Vi försöker att hålla oss mest inomhus - Adam skriver övningstentor i kinesiska inför den riktiga tentan på lördag och jag försöker effektivisera den sista veckan innan semestern genom att både stryka och lägga till punkter på att göra-listan och verkligen jobba så hårt jag kan med att färdigställa de flesta pågående projekt... men visst, även jag blir less av att klockan känns som nio på kvällen när hon är fyra på eftermiddagen och att mörkret knappast bjuder in till inspirerande arbete med en målarpensel och jag retirerar mer än ofta till en massa koppar te och just nu Velvet Undergrounds fantastiska toner.

Jag har fylleri-målat en massa smågrejor i köket och är lika fascinerad som vanligt över hur stor skillnad det gör. Imorgon tänkte jag även bli färdig med ALLA väggar i köket och stryka den sega punkten från köksrenoveringslistan. Jag är ändå fascinerad över hur enkelt köksrenoveringen fortskridit. Jag trodde att allting skulle vara mycket svårare och ta mycket längre tid än det gjorde... men det har gått väldigt smidigt hittills och det blir riktigt bra också.

Vintermorgon

Äntligen är allt VVS-arbete i lägenheten avslutat (vi har t o m fått våra toalettknappar lagade) och handdukstorken värmer skönt i badrummet och torkar både kläder och handdukar snabbt som attan. Den är verkligen jättevarm - nästan som ett bastuaggregat. Nu väntar vi bara på att elektrikerna ska komma och göra sitt sista småfix också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar