fredag 7 december 2012

Finishfredag

Jag vill inte riktigt erkänna det men jag har börjat räkna ned dagarna till jullovet nu (två veckors kompledigt med full lön, och det är nio dagar kvar om någon undrar). Jag längtar redan efter den gigantiska utandningen det kommer att innebära att vara ledig och komma iväg en liten stund. Fram till målsnöret kör jag klart över den mentala och fysiska hastighetsgränsen och försöker att avsluta så många pågående projekt som möjligt.

Stång i köket med krokar (fast de flesta krokar vi hade var för små). Nu kan vi äntligen hänga upp en massa diskredskap och annat så att vi slipper ha det direkt på diskbänken. Jag ska även plocka upp mitt gamla vägghängda diskställ från källaren.

Inte mitt snyggaste projekt kanske (jag är verkligen skitdålig på att såga rakt) men däremot ett av de projekt som skapat den mest praktiska lösningen av alla saker jag byggt. I städskåpet har det blivit fyra hyllor (fästa med vinkeljärn, skruv och spik) samt en massa "krokar" (mest vanliga sockelspik) så nu kan allt rengöringsmedel och alla städredskap som tidigare stod i botten av skåpet lämna ifrån sig lite plats och därför bli sambo med dammsugaren på riktigt.

Spotlights i "tvättstugan".  Fantastiskt med lite ljus där det tidigare var i mörkaste laget. Jag ska gå ned i källaren imorgon och fixa fram en kabellist så att kablarna inte syns sen.

Är jättejättenöjd med att ha tagit bort den gamla fula nikotingula persiennen i badrummet, putsat fönstret som var täckt av renoveringsdamm  och sen satt på en fönsterfilm. Nu kommer ljuset att flöda in genom fönstret samtidigt som vi slipper att joxa med persiennen så fort vi ska duscha. Jag ska köpa fler växter och ha i fönsterkarmen sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar